nl
mrt. 2024
70 RT HP: een patent met dubbele waarde
Time to read: 3 min

GEWISS luidt 2024 in met een nieuw patent met dubbele internationale waarde. De 70 RT HP-serie roterende lastscheiders is officieel gecertificeerd door zowel het Europees Octrooibureau als het Chinese Patent- en Handelsmerkbureau.

De dubbele internationale erkenning voor de oplossing in installatie bevestigt het pad van innovatie en ontwikkeling dat altijd centraal heeft gestaan in de meer dan 50-jarige geschiedenis van het bedrijf.

In de officiële beschrijving van het Europees Octrooibureau staat te lezen: "De onderhavige uitvinding heeft betrekking op een roterende lastscheider met een met een hangslot afsluitbare bedieningsknop. [...] Een taak van de onderhavige uitvinding is het maken van een verbeterde, met een hangslot afsluitbare roterende lastscheider met bedieningsknop, die een voordelig alternatief biedt voor bekende met een hangslot afsluitbare lastscheiders of schakelaars.

Binnen de reikwijdte van deze taak is één doel van de uitvinding het maken van een roterende lastscheider [...] met een verbeterd esthetisch uiterlijk.

Een ander doel van de uitvinding is het maken van een roterende schakelaar waarop één of meerdere hangsloten tegelijkertijd kunnen worden aangebracht met een snelle en gemakkelijke bediening.

Een ander doel van de onderhavige uitvinding is het maken van een constructie die, vanwege haar bijzondere productiekarakteristieken, in staat is de breedste garanties van betrouwbaarheid en veiligheid bij gebruik te verschaffen."

70 RT HP is een compleet aanbod roterende lastscheiders van 16A tot 160A, verkrijgbaar in behuizingen van zowel kunststof als metaal, in controle- of noodversies, compatibel met de belangrijkste toepassingen voor residentiële, utiliteits- en industriële toepassingen. DC-versies voor fotovoltaïsche toepassingen zijn ook verkrijgbaar van 16A tot 40A in een isolatiedoos. De serie wordt aangevuld met versies voor borden van 16A tot 1000A en voor DIN-railbevestiging van 16A tot 63A, die kunnen worden uitgerust met hulpcontacten. De apparaten zijn ontworpen om de bedradingstijd te verminderen, de installatie te faciliteren en maximale veiligheid en robuustheid te bieden, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden.

Trending Topics

Schrijf ons

Heb je informatie nodig over de producten of diensten van Gewiss?